最近聽到一首英文老歌, 覺得非常好聽,也是目前網誌所放的歌曲 (20080527)
輕亨著弦律,感受歌詞內的含意,就像訴說著一段愛情的故事
當愛情像恆星一樣發光發熱時,就如同閃耀在夜空中的星光,散發令人陶醉光芒
當愛情像流星一樣墜落世間時,就如同一段灰飛煙散的感情,令人鼻酸心痛不已

真的推薦這首歌給大家聽,很棒喔


Smoke Gets In Your Eyes

They asked me how I knew my true love was true
I of course replied
"something here inside cannot be denied
They said
"someday you'll find all who love are blind"
When your heart's on fire,
You must realize smoke gets in your eyes

 

So I chaffed them
And I gaily laughed to think they could doubt my love
Yet today my love has flown away,
I am without my love

Now laughing friends deride tears I cannot hide
So I smile and say "when a lovely flame dies,
Smoke gets in your eyes"

中譯
曾有人問我:我怎麼知道真愛為真?
我當然回答:
內心的感受是無法否認的
他們說:
總有一天,你會發現戀愛中的人都是盲目的
當你的心著火了
你必須了解,煙霧會迷濛了你雙眼

於是我挖苦他們
開心的笑著他們怎能質疑我的愛
如今,我的愛已遠颺
我失去了吾愛

現在,朋友們嘲笑著我掩藏不住的淚水
於是我笑著說:當愛的火焰熄滅
煙霧會迷濛了你雙眼



歌詞轉自奇摩知識+

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    rockboy088 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()